کد خبر: ۶۸۴۲
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

برادران سی‌ان‌سی ساز بزرگترین تولیدکننده در ایران‌ هستند

در سه سال گذشته، سیدعلی‌اصغر موسوی در کارش بیش از گذشته پیش رفته و چندصد دستگاه سی‌ان‌سی ساخته و صادر کرده است. او حالا قدم در مسیر تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی گذاشته است.

سال ۸۵ که سرمایه‌ای دراختیار برادرش قرار داد تا دستگاه سی‌ان‌سی بسازد، فکر نمی‌کرد روزی برسد که بزرگ‌ترین شرکت سی‌ان‌سی‌سازی ایران به آن‌ها تعلق گیرد. اما همین شد و آن دستگاه اولیه که به‌سختی آن را فروختند، زمینه حضورشان در عرصه‌ای را فراهم کرد که او و دو برادر دیگرش چنین شرکت بزرگی را راه‌اندازی کردند.

دفعه اول که سراغ برادران موسوی رفتیم تیر ۹۹ بود. آن‌ها آن زمان مکانی برای تولید دستگاه سی‌ان‌سی فراهم کرده بودند. در سه سال گذشته، موسوی در کارش بیش از گذشته پیش رفته و چندصد دستگاه سی‌ان‌سی ساخته و صادر کرده است. او حالا قدم در مسیر تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی گذاشته است و به‌زودی توانایی‌های خود و همکارانش را در این زمینه به رخ خواهد کشید.

 

اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر

سیدعلی‌اصغر موسوی کارآفرین محله دانشجوست که خودش روز‌های سختی را پشت سر گذاشته و حالا با ۶۵ سال سن و انبوهی تجربه، حامی برادرانش و دیگر جوانان است تا راه اشتغال برایشان باز باشد.

موسوی برای عمل به وصیت پدرش که گفته بود هر سه برادر با هم کار کنید، سرمایه‌ای دراختیار برادر کوچکش گذاشت که در رشته مکانیک درس خوانده بود. با این سرمایه اولین دستگاه سی‌ان‌سی ساخته شد و این برادر‌ها کارشان را توسعه دادند. پیشرفت در کار در سه سال اخیر سبب شده است حالا در کارگاهی ۵ هزارمتری در جاده قوچان، تولید این دستگاه را به مرحله انبوه‌سازی برسانند.

او می‌گوید: خیلی‌ها در ایران این دستگاه را می‌سازند، اما شرکت ما بزرگ‌ترین شرکت سی‌ان‌سی‌سازی کشور است و تعداد و تنوع دستگاه‌هایمان خیلی زیاد است.

این کارآفرین ادامه می‌دهد: ما سه‌برادر ابتدا با هم شروع کردیم، اما حالا آن‌قدر کارمان توسعه پیدا کرده که برای شصت‌نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

تا قبل از اینکه کارشان این‌طور رونق بگیرد، موسوی به اشکال مختلف به نیازمندان و بیکاران کمک می‌کرد، اما حالا هر وقت از طرف مسجد محل، بهزیستی و... کسی را به او معرفی کنند، در شرکت خودشان به او کار می‌دهد.

به گفته او در شرکت آن‌ها سالانه صددستگاه تولید می‌شود و به فروش می‌رسد؛ حتی صادرات به افغانستان، عراق، سوریه و ونزوئلا به کار آن‌ها اضافه شده است. البته چند وقتی تحت تأثیر نوسانات زیاد دلار و سیاست خارجی، کارشان با چالش‌هایی مواجه بود. صادرات ضعیف شده بود و امکان رد‌و‌بدل‌کردن پول بین کشور‌ها را نداشتند، اما حالا شرایط بهتر شده و آرامش اقتصادی دارند.

این برادران چندی پیش، نمونه آزمایشگاهی یک دستگاه پزشکی را ساخته‌اند که در فیزیوتراپی و باشگاه‌های بدن‌سازی کاربرد دارد. هنوز گواهی‌های مربوط‌به استاندارد این محصول را دریافت نکرده‌اند، اما موسوی امیدوار است که تا شش ماه دیگر، این کار‌ها انجام شود و وارد عرصه ساخت تجهیزات پزشکی شوند.

طی یک سال اخیر، نماینده رئیس‌جمهور در امور صنعت، نمایندگان وزارت صنعت، معدن تجارت، استاندار خراسان رضوی و‌... از شرکت آن‌ها بازدید و از فعالیت‌هایشان تعریف و تمجید کرده‌اند. این تعریف و تمجید برای موسوی کافی نیست و او توقع دارد در حوزه صادرات و تولید حمایت شوند.

ارسال نظر